Listing 1 - 10 of 122 << page
of 13
>>
Sort by

Book
Over rot : Het handboek voor fermenteren
Author:
ISBN: 9789461431226 Year: 2015 Publisher: Hilversum Good Cook


Book
XNA 3.0 Game Programming Recipes : A Problem-Solution Approach
Author:
ISBN: 143021855X 9786612290862 128229086X 1430218568 Year: 2009 Publisher: Berkeley, CA : Apress : Imprint: Apress,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Join the game development revolution today! XNA 3.0 greatly simplifies the development of your own games, lowering the barrier for programmers to get into game development. In XNA, you can start coding your games from the very start, a true revelation compared to other game programming environments. XNA doesn't sacrifice power for this ease of use—it is built entirely on DirectX technology. Completely updated for XNA 3.0, expert Riemer Grootjans brings together a selection of the hottest recipes in XNA programming for the Xbox 360, PC, and Zune. Advanced XNA programmers, experienced coders new to game development, and even complete beginners will find XNA 3.0 Game Programming Recipes an invaluable companion whether building games for fun or as commercial products.


Book
Basisboek methoden en technieken : kwantitatief praktijkgericht onderzoek op wetenschappelijke basis
Authors: --- ---
ISBN: 9789001877095 9789001877101 9001877109 Year: 2014 Publisher: Groningen/Houten : Noordhoff,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Basisboek Methoden en Technieken Dit boek is zowel voor de student als voor de professional de handleiding voor het opzetten en uitvoeren van kwantitatief onderzoek. Basisboek Methoden en Technieken licht op een praktische manier de basis van kwantitatief onderzoek toe, waaronder de belangrijkste statistiekprincipes en SPSS. Elk hoofdstuk behandelt telkens één onderzoeksfase en start met de leerdoelen, belangrijkste begrippen en een openingscasus. Alle hoofdstukken eindigen met een bondige samenvatting en verdiepingstips. Aan de hand van gerichte opdrachten kunnen studenten stap voor stap een eigen onderzoek opzetten en leren ze onderzoek van anderen te evalueren. Het boek bevat verder veel verhelderende voorbeelden uit diverse disciplines en kan daardoor breed worden ingezet bij hbo-opleidingen die belang hebben bij kwantitatief onderzoek, in zowel de propedeuse- als de hoofdfase. De nieuwste ontwikkelingen op het gebied van onderzoek zijn in deze zesde editie opgenomen, zoals onderzoek via social media, online onderzoekspanels, de opkomst van big data en datamining. Aan het visualiseren van de resultaten van onderzoek is extra aandacht besteed; het boek bevat nu ook infographics en data dashboards. De auteurs van de zesde druk: Ben Baarda is een autoriteit op het gebied van onderzoek en statistiek en heeft vele boeken op dit terrein geschreven. Esther Bakker geeft gezondheidspsychologie aan de Open Universiteit. Tom Fischer werkt als docent en onderzoeker bij de Hanzehogeschool Groningen. Mark Julsing is als data-analist werkzaam bij Noordhoff Uitgevers. René van Vianen is hoofddocent methoden en technieken van onderzoek aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.


Book
Statistiek : samen leven en werken in cijfers
Authors: ---
ISBN: 9789045554976 Year: 2012 Publisher: Berchem De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Statistiek. Samen leven en werken in cijfers is een toepassingenboek waarin de lezer actief en creatief aan de slag gaat met cijfers om beter te kunnen rapporteren over zijn werk- of leefomgeving. De competentie om gegevens te rapporteren en te interpreteren is immers in de hedendaagse werkcontext een onmiskenbaar voordeel en leidt uiteindelijk tot een meer doordacht en meer gewaardeerd beleid in organisaties. De lezer bestudeert de werkelijkheid zoals ze is en hanteert cijfers die door talrijke instanties officieel en vrij ter beschikking worden gesteld op gemeentelijk, provinciaal, Vlaams, Belgisch en Europees vlak. Statistiek is een middel om die gegevens te interpreteren. Enkele basisbeginselen komen doorheen de toepassingen aan bod. De lezer leert relevant statistisch cijfermateriaal te vinden en te interpreteren, maar gaat ze ook ordenen, grafisch voorstellen en beheren in MS Excel, een eenvoudige, alom gekende tool. Tot slot leert hij aan de hand van centrum- en spreidingsmaten uitspraken formuleren over frequentieverdelingen.


Book
Game sound
Author:
ISBN: 0262270692 1435677277 9780262270694 9781435677272 9780262033787 0262292602 026203378X 9780262292603 Year: 2008 Publisher: Cambridge, Mass.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A distinguishing feature of video games is their interactivity, and sound plays an important role in this: a player's actions can trigger dialogue, sound effects, ambient sound, and music. And yet game sound has been neglected in the growing literature on game studies. This book fills that gap, introducing readers to the many complex aspects of game audio, from its development in early games to theoretical discussions of immersion and realism. In Game Sound, Karen Collins draws on a range of sources--including composers, sound designers, voice-over actors and other industry professionals, Internet articles, fan sites, industry conferences, magazines, patent documents, and, of course, the games themselves--to offer a broad overview of the history, theory, and production practice of video game audio. Game Sound has two underlying themes: how and why games are different from or similar to film or other linear audiovisual media; and technology and the constraints it has placed on the production of game audio. Collins focuses first on the historical development of game audio, from penny arcades through the rise of home games and the recent rapid developments in the industry. She then examines the production process for a contemporary game at a large game company, discussing the roles of composers, sound designers, voice talent, and audio programmers; considers the growing presence of licensed intellectual property (particularly popular music and films) in games; and explores the function of audio in games in theoretical terms. Finally, she discusses the difficulties posed by nonlinearity and interactivity for the composer of game music [Publisher description].


Book
The art of fermentation : An in-depth exploratiopn of essential concepts and processes from around the world.
Author:
ISBN: 9781603582865 9781603583640 Year: 2012 Publisher: White River Junction, VT Chelsea Green Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"'The Art of Fermentation' is the most comprehensive guide to do-it-yourself home fermentation ever published. Sandor Katz presents the concepts and processes behind fermentation in ways that are simple enough to guide a reader through their first experience making sauerkraut or yogurt, and in-depth enough to provide greater understanding and insight for experienced practitioners. While Katz expertly contextualizes fermentation in terms of biological and cultural evolution, health and nutrition, and even economics, this is primarily a compendium of practical information--how the processes work; parameters for safety; techniques for effective preservation; troubleshooting; and more. With full-color illustrations and extended resources, this book provides essential wisdom for cooks, homesteaders, farmers, gleaners, foragers, and food lovers of any kind who want to develop a deeper understanding and appreciation for arguably the oldest form of food preservation, and part of the roots of culture itself. Readers will find detailed information on fermenting vegetables; sugars into alcohol (meads, wines, and ciders); sour tonic beverages; milk; grains and starchy tubers; beers (and other grain-based alcoholic beverages); beans; seeds; nuts; fish; meat; and eggs, as well as growing mold cultures, using fermentation in agriculture, art, and energy production, and considerations for commercial enterprises. Sandor Katz has introduced what will undoubtedly remain a classic in food literature, and is the first--and only--of its kind"--


Book
Meer leren met LEGO Mindstorms EV3 : leerwerkboek
Author:
ISBN: 9789030152033 Year: 2017 Publisher: Mechelen : Plantyn,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Net als het eerste boek 'Leren programmeren met Lego Mindstorms' is dit vervolgdeel opgebouwd op een manier dat alle leerlingen er (begeleid) zelfstandig mee kunnen werken. Anders dan in het eerste boek krijgen de leerlingen nu technische probleemstellingen voorgeschoteld waarbij concreet ook wiskunde en wetenschappen aan te pas komen. Meer leren met Lego Mindstorms staat dus niet alleen voor meer leren programmeren, maar ook voor meer STEM.


Book
Lucht, water en bodem : over milieuproblemen en hun oplossing
Authors: ---
ISBN: 9789401405553 Year: 2017 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe is het gesteld met de kwaliteit van onze lucht, ons water en onze bodem? Lucht, water en bodem beschrijft de milieukwaliteit in Vlaanderen en de daarmee verbonden problemen, zoals fijn stof, zure regen, waterverontreiniging, maar net zo goed de aantasting van de ozonlaag en de opwarming van de aarde. De oorzaken en de gevolgen voor mens en natuur worden op een rijtje gezet, samen met een overzicht van de technologieën om de problemen op te lossen én te voorkomen. Compleet met een bondig overzicht van de relevante milieuwetgeving en aangevuld met praktijkvoorbeelden over de relatie tussen milieu enerzijds en industrie en technologie anderzijds. Lucht, water en bodem is geschreven voor ingenieurs, technici, bedrijfsleiders die met milieuproblemen te maken krijgen, milieucoördinatoren en andere geïnteresseerden. Eerdere edities van dit boek werden aan de faculteit ingenieurswetenschappen van de KU Leuven meermaals bekroond met het gouden krijtje voor de 'beste zelfgeschreven cursus'.


Book
School in beweging : jonge kinderen, grote bewegers... en de school
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789089319227 Year: 2018 Publisher: Gent Borgerhoff & Lamberigts

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen zijn van nature uit bewegers. Vanuit een grote verwondering en gedreven door hun exploratie-en bewegingsdrang onderzoeken en ontdekken ze de wereld. School in beweging wil iedereen die met kinderen werkt inspireren om beweging een belangrijke plaats te geven binnen de ontwikkeling van kinderen. Aan de hand van concrete voorbeelden uit de onderwijspraktijk, maar ook uit de thuiscontext, wordt nagegaan hoe beweging kan bijdragen tot een duurzame en krachtige leer- en leefomgeving voor jonge kinderen.

Sketches of thought
Author:
ISBN: 0262071630 0262519755 0262273985 0585020493 9780262273985 9780585020495 9780262071635 Year: 1995 Publisher: Cambridge, Mass. MIT Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Much of the cognitive lies beyond articulate, discursive thought, beyond the reach of current computational notions. In Sketches of Thought, Vinod Goel argues that the cognitive computational conception of the world requires our thought processes to be precise, rigid, discrete, and unambiguous; yet there are dense, ambiguous, and amorphous symbol systems, like sketching, painting, and poetry, found in the arts and much of everyday discourse that have an important, non-trivial place in cognition. Goel maintains that while on occasion our thoughts do conform to the current computational theory of mind, they often are - indeed must be - vague, fluid, ambiguous, and amorphous. He argues that if cognitive science takes the classical computational story seriously, it must deny or ignore these processes, or at least relegate them to the realm of the nonmental. Along the way, Goel makes a number of significant and controversial interim points. He shows that there is a principled distinction between design and nondesign problems, that there are standard stages in the solution of design problems, that these stages correlate with the use of different types of external symbol systems, that these symbol systems are usefully individuated in Nelson Goodman's syntactic and semantic terms, and that different cognitive processes are facilitated by different types of symbol systems.

Listing 1 - 10 of 122 << page
of 13
>>
Sort by